Zakupy online

Dlaczego coraz chętniej robimy zakupy przez Internet?

Statystyki nie kłamią – Polacy uwielbiają internetowe zakupy! Tendencja do przenoszenia większej ilości sklepu do wirtualnego świata z roku na rok jest coraz bardziej zauważalna. Statystycznie już ponad 70 proc. użytkowników Internetu deklaruje, że choć raz w życiu dokonało zakupu w wybranym sklepie internetowym. Dynamiczny rozwój branży e-commerce zwiastuje zaś, że odsetek ten w ciągu najbliższych lat będzie szybował w górę. Dlaczego zatem coś, co jeszcze jakiś czas temu było nowością, dla wielu usługobiorców stało się codziennym rozwiązaniem? Czemu coraz chętniej decydujemy się na zakupy w sieci? Dowiesz się z poniższego artykułu!

Kupowanie przez Internet, czyli jak łączyć przyjemne z pożytecznym

W ostatnich latach rynek e-commerce w Polsce przeżywa prawdziwe oblężenie – zarówno jeżeli chodzi o przedsiębiorców, którzy zakładają swoje internetowe biznesy, jak i klientów, którzy coraz chętniej korzystają z możliwości robienia zakupów online. Obserwując dynamikę rozwoju e-handlu, nie da się przejść obojętnie obok faktu, iż częstotliwość kupowania w Internecie wzrasta z roku na rok. Co więcej, w ostatnim czasie pandemia koronawirusa jeszcze bardziej spotęgowała chęć konsumentów do zaopatrzenia się w niezbędne rzeczy właśnie za pomocą sieci internetowej.

Powtarzające się lockdowny, jak i strach przed wzrastającą liczbą zakażeń sprawiały, że coraz więcej osób rezygnowało z tradycyjnych zakupów. Sytuacja ta wymuszała na nich konieczność załatwienia bieżących spraw właśnie w Internecie. Dla wielu z nich była to nowość, z którą wcześniej nie mieli okazji – lub chęci się zmierzyć. Jednak po wypróbowaniu tej formy zakupów większość z nich ze sceptycznie nastawionego konsumenta, przemieniła się w częstego klienta sklepów internetowych. Co zatem miało wpływ na ich decyzję? Przede wszystkim możliwość połączenia przyjemnego z pożytecznym!

Hasło to bez wątpienia stanowi najlepszą charakterystykę zakupów online. Kupujemy częściej, więcej i chętnej, dzięki temu, że właściciele e-sklepów są niezwykle wyczuleni na potrzeby i wymagania klientów. Wobec tego oprócz szerokiej gamy różnorodnych produktów, niewygórowanych cen czy atrakcyjnych promocji, starają się także sprostać oczekiwaniom kupujących, co do możliwości indywidualnej personalizacji każdego zamówienia, jeżeli chodzi o pakowanie, formę płatności czy metodę dostawy. Aby jednak móc w pełni tego dokonać, warto wiedzieć, kim tak naprawdę są i co kupują użytkownicy Internetu. Umożliwienie zróżnicowanych metod płatności oraz metod dostawy, takich jak dostawa do Lodówkomatu, Paczkomatu, PaczkoPunktu czy kurierem prosto do domu z pewnością przyciągnie wielu klientów.

Kim jest i co kupuje potencjalny klient sklepu internetowego?

Z każdym rokiem na rynku e-commerce przybywa nowych sklepów internetowych, które muszą rywalizować między sobą o uwagę konsumentów. Aby jednak było to możliwe, sprzedawcy muszą wiedzieć, o czyją atencję tak naprawdę zabiegają. Do zweryfikowania tej kwestii wykorzystywane są coroczne raporty, które w skrupulatny sposób analizują sytuację sklepów online na rynku, jednocześnie dostarczając cennych informacji o potencjalnych klientach oraz tym, co najchętniej kupują w Internecie.

Jednym z nich jest raport Gemius dla e-commerce w Polsce. Wynika z niego, że z usług internetowego handlu częściej korzystają kobiety aniżeli mężczyźni. Co więcej, zakupy internetowe preferują najczęściej mieszkańcy dużych miast, w których społeczność przekracza 200 tysięcy osób. Klienci odwiedzający sklepy online średnio mają od 28 do 35 lat i mogą poszczycić się średnim lub wyższym wykształceniem. Na obraz potencjalnego klienta sklepu internetowego mogą wpływać również stan cywilny oraz zarobki. Tuż obok pytania o to, kim jest osoba buszująca po sklepach online, ważne jest to, co tak naprawdę w nich kupuje.

Statystycznie największą popularnością cieszą się produkty elektroniczne, z kategorii AGD i RTV. Firmy oferujące taki towar, bardzo często decydują się na obniżkę cen, przez co są one o wiele bardziej atrakcyjne, aniżeli kwoty, z którymi konsument ma do czynienia w sklepach stacjonarnych. Drugą kategorią najchętniej nabywanych produktów, podczas zakupów w sieci są odzież, obuwie oraz dodatki. Dużym zainteresowaniem cieszą się również sklepy oferujące towar z kategorii „dom i ogród”, kosmetyki, jak i firmy zajmujące się sprzedażą książek, płyt czy artykułów papierniczych. Znając obraz potencjalnego klienta, można zatem przejść do omawiana tego, co przyciąga kupujących i sprawia, że dany sklep w Internecie wydaje się atrakcyjniejszy niż jego tradycyjny odpowiednik. Jakie zatem są główne zalety zakupów przez Internet?

Jakie są zalety kupowania online?

Odpowiedzi na pytanie, dlaczego z roku na rok kupujemy więcej w sklepach internetowych, należy upatrywać się w licznych zaletach, jakie niesie ze sobą to rozwiązanie. Handel elektroniczny stanowi bowiem bogactwo wygodnych i oszczędnych rozwiązań.

Porównywanie ofert

Tym, co klienci doceniają w trakcie załatwiania zakupowych sprawunków, to przede wszystkim szerszy wybór asortymentu w jednym miejscu. Przeglądając interesujące oferty sprzedaży, mogą oni bowiem do woli porównywać wybrane sklepy, a co za tym idzie, dokonać najkorzystniejszego dla siebie wyboru, jeżeli chodzi o miejsce złożenia zamówienia. Co więcej, mają oni nieograniczony czas na podjęcie finalnej decyzji, czego z pewnością nieraz brakowało im w trakcie wizyty w tradycyjnym sklepie.

Poznanie opinii innych klientów

Nierozerwalnie wiąże się to również z kwestią możliwości weryfikacji opinii innych użytkowników na temat nabywanego towaru. Bardzo często to właśnie one determinują decyzję o finalizacji zakupu konkretnego produktu czy skorzystania z usług danego sklepu.

Korzystniejsze ceny

E-commerce bardzo często oferują także korzystniejsze ceny, aniżeli ich stacjonarne odpowiedniki. W każdej chwili konsument może również zweryfikować, czy pożądany towar nie jest dostępny w innym miejscu z dodatkowym rabatem. Dzięki temu jest on w stanie zaoszczędzić pieniądze, jednocześnie osiągając wyznaczony cel zakupowy.

Oszczędność czasu

Oszczędność finansowa to jednak nie wszystko. Zakupy internetowe pozwalają bowiem ograniczyć konieczność odwiedzania sklepów stacjonarnych, w których potencjalny klient może spędzić nawet kilka godzin. W faktycznym rozrachunku warto wziąć jednak pod uwagę nie tylko sam proces zakupów, ale i czas potrzebny na dojazd do obiektu handlowego, a następnie powrót do domu… Nie da się zatem ukryć, że kolejną zaletą kupowania w sieci jest oszczędność czasu.

W parze z nią idzie także wygoda, bowiem codzienne sprawunki można swobodnie załatwiać z dowolnego miejsca i o preferowanej przez siebie porze. Dzięki temu, że sprzedawcy oferują swoim klientom różnorodne metody dostawy, każdy z nich może dodatkowo wybrać najdogodniejszą formę, przez co nie musi obawiać się, że zakupy nie zostaną doręczone na czas lub kurier pojawi się pod wskazanym adresem w trakcie jego nieobecności.

Oszczędzaj, siedząc na kanapie! Czyli dlaczego warto robić zakupy przez Internet

Handel elektroniczny jest najlepszą odpowiedzią na potrzeby osób, które w codziennym życiu cenią sobie oszczędność i wygodę. Nie da się ukryć, że przedsiębiorcy bacznie śledzą dynamiczny rozwój rynku e-commerce oraz obecne na nim trendy. W związku z tym z roku na rok wzrasta liczba nowo otwartych sklepów internetowych, które starając się budować silną pozycję wśród pozostałych podmiotów, oferują usługobiorcom niezwykle atrakcyjne oferty. Klientom zaś pozostaje wygodnie rozsiąść się na kanapie i za pomocą kilku kliknięć odszukać tę najbardziej interesującą.

Połączenie nowoczesnych technologii z możliwościami sprzedażowymi sprawi, że kupujący otrzymują wyczekiwane wyniki wyszukiwania już w kilka chwil – i to bez konieczności osobistego udawania się do sklepu! Wysłane zamówienie zostanie doręczone bezpośrednio do ich rąk lub do wybranego punktu odbioru. Niezaprzeczalnie jest to kusząca opcja, z której coraz chętniej korzystają nie tylko Polacy, ale i społeczności z całego świata. Kto wie, może niebawem elektroniczny handel chwyci za serca jeszcze większą liczbę użytkowników sieci, tym samym na dobre żegnając tradycyjną formę zakupów?