sklep

Wszystko, co musisz wiedzieć przed założeniem e-sklepu z biżuterią

Interesujesz się biżuterią i chcesz spróbować swoich sił w sprzedaży online? Własny sklep internetowy to świetny sposób na biznes, pod warunkiem, że masz przemyślaną strategię działania i koncepcję swojej marki. Niezależnie od tego, czy promujesz biżuterię złotą, srebrną lub rękodzieło, możesz osiągnąć sprzedażowy sukces.

Z naszego artykułu dowiesz się:

  • jak założyć sklep internetowy z biżuterią,
  • jak planować działania marketingowe,
  • co zrobić, by dotrzeć do klientów i jakie kanały sprzedaży wybrać.

Sprzedaż biżuterii przez Internet

Ludzie od zawsze uwielbiali błyskotki. Kolczyki, bransoletki, zawieszki, łańcuszki i inne drobiazgi chętnie kupują zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Biżuteria to świetny pomysł na upominek dla bliskiej osoby i doskonały sposób na wyrażenie własnych uczuć, a także zaprezentowanie swojego gustu oraz stylu. Czy sprzedaż biżuterii online to opłacalny biznes? Wszystko zależy od tego, jaki masz pomysł na rozwój swojej firmy i czy trafiasz ze swoją ofertą w rynkową niszę. Jeśli masz gruntowną wiedzę na temat rynku biżuteryjnego i wiesz, jakie są obecnie trendy i oczekiwania konsumentów, masz duże szanse na sprzedażowy sukces.

Najlepszym dowodem na opłacalność sprzedaży biżuterii w sieci są sklepy internetowe takie jak: Swarovsky, Apart, Lilou czy W. Kruk, które na polskim rynku funkcjonują z sukcesem już od wielu lat. Oczywiście wymienione marki nie są jedynymi gigantami branży biżuteryjnej i jubilerskiej. Firmy te stanowią jednak doskonałą inspirację dla wszystkich tych, którzy rozważają założenie sklepu internetowego z biżuterią.

Biznes plan sklepu internetowego z biżuterią: co w nim uwzględnić?

Jak w przypadku każdego innego biznesu, stworzenie sklepu internetowego biżuteryjnego zaczynasz od opracowania biznesplanu. Nie licz na to, że Twój e-biznes się rozkręci, jeśli pominiesz ten ważny etap przygotowawczy. Daj sobie czas na przemyślenia i przygotuj dokładną analizę rynku oraz plan swoich działań.

W swoim biznesplanie koniecznie uwzględnij kilka istotnych kwestii:

  1. Co chcesz sprzedawać? (co wyróżnia Twój asortyment? Czy będzie to biżuteria z metali szlachetnych, stali chirurgicznej, drewna itd.? Jakiego typu ozdoby zamierzasz promować: czy na przykład stawiasz wyłącznie na bransoletki, czy wolisz sprzedawać różne rodzaje biżuterii?),
  2. Do kogo kierujesz swoją ofertę? (Kim są Twoim potencjalni klienci? Czy są to kobiety, nastolatki, czy mężczyźni, a może oferta będzie uniwersalna i dla wszystkich?),
  3. Jakie firmy stanowią Twoją konkurencję i czym się charakteryzuje ich oferta?
  4. W jaki sposób zamierzasz promować swoje towary?
  5. Jakim budżetem dysponujesz i czy będziesz potrzebować wsparcia finansowego w postaci kredytu lub pożyczki? (Czy chcesz zatrudniać pracowników do obsługi swojego e-biznesu? Czy potrzebujesz zaplecza magazynowego?),
  6. Jaki masz pomysł na organizację dostaw w swoim sklepie internetowym?

Analiza SWOT

Kolejny bardzo ważnym elementem każdego biznesplanu jest też analiza SWOT, czyli obiektywna ocena, czy e-sklep przyniesie zyski. Skrót SWOT pochodzi od słów:

  • Strong, czyli silne strony,
  • Weakness – słabe strony,
  • Opportunities, czyli szanse rozwoju,
  • Threats, czyli zagrożenia i wszystkie niekorzystne czynniki, które przeszkadzają w prowadzeniu sklepu internetowego i utrudniają jego rozwój.

Zakładanie sklepu internetowego z biżuterią – od czego zacząć?

Masz już opracowany biznesplan Twojego sklepu internetowego z biżuterią? Świetnie! Czas więc przyjrzeć się bliżej kwestiom technicznym. Jeśli nie chcesz wydawać majątku na tworzenie indywidualnego projektu e-sklepu, skorzystaj z gotowych platform sklepowych. Są to szablony, które możesz dostosować do swoich potrzeb i koncepcji.

Większość dostępnych na rynku rozwiązań stanowią abonamentowe, gotowe platformy e-commerce, takie jak:

  • Shoper,
  • PrestaShop,
  • WooCommerce,
  • RedCart.

To oczywiście nie wszystkie dostępne platformy, z których możesz skorzystać jako właściciel sklepu internetowego. Zanim dokonasz wyboru szablonu, porozmawiaj ze specjalistami branży e-commerce i dowiedz się, jakie są wady i zalety różnych platform sprzedażowych i na co zwrócić uwagę przed nawiązaniem współpracy z dostawcą oprogramowania.

Regulamin sklepu z biżuterią i zasady płatności online

Każdy sklep internetowy musi mieć swój regulamin. Jest to dokument, w którym:

  • podajesz kupującym swoje dane adresowe i NIP,
  • ustalasz warunki dokonywania transakcji na Twojej stronie internetowej,
  • przedstawiasz zasady składania reklamacji,
  • informujesz kupujących o sposobie dostarczania zamówionej biżuterii.

Regulaminy sklepów internetowych odgrywają bardzo ważną rolę w sytuacjach spornych. Jako właściciel sklepu powinieneś więc zadbać o przejrzystość swojego regulaminu – stwórz go wspólnie z prawnikiem, by uniknąć problemów i nieporozumień na etapie posprzedażowym.

e-commerce

Bezpieczne płatności w sklepie internetowym

Klienci, którzy wejdą na Twoją stronę z zamiarem dokonania zakupów, oczekują, że będą mogli szybko i bezpiecznie zapłacić za zamówioną biżuterię. Musisz więc zaproponować im różne płatności internetowe, dopasowane do potrzeb rynku i obowiązujących standardów. Zwróć uwagę na to, że niektórzy klienci preferują płatności BLIK-iem, inni zaś wolą płacić przelewem tradycyjnym lub kartą kredytową. Mile zaskocz swoich klientów, dając im do wyboru wiele różnych form płatności za zamówioną biżuterię.

Logistyka w sklepie internetowym: wysyłka paczek i firmy kurierskie

Bezpieczna wysyłka biżuterii do klienta to kolejna sprawa, o którą musisz zadbać jako właściciel e-sklepu. Skontaktuj się z firmami kurierskimi lub miejscowym brokerem usług kurierskich i ustal warunki długoterminowej współpracy. Przewoźnik powinien wiedzieć, jakiego rodzaju asortyment oferujesz i jeśli, na przykład, jest to kosztowna biżuteria, otrzymasz możliwości ubezpieczenia Twoich przesyłek. Zaproponuj klientom różne opcje wysyłki: przesyłki kurierskie, wysyłki do automatów Paczkomat InPost, dostarczenie do wybranego punktu odbioru. Wszystko po to, aby Twoi klienci mogli wybrać dla siebie optymalne rozwiązanie.

Jak stworzyć atrakcyjną witrynę internetową – pomysł na wyjątkowy e-sklep z biżuterią

Wygląd sklepu internetowego z biżuterią odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: nawet najbardziej ekskluzywna, stylowa biżuteria, zaprezentowana w nieapetyczny sposób, na niedopracowanej, nudnej stronie, zniechęci potencjalnego klienta! Oprawa wizualna w sklepach internetowych jest bardzo ważna i składa się na nią kilka elementów, takich jak:

  • kolorystyka strony (na przykład: czarne odcienie kojarzą się z elegancją, prestiżem i luksusem, biel nawiązuje do niewinności i wdzięku),
  • układ produktów i dobór zdjęć,
  • intuicyjne rozmieszczenie guzików CTA (Call To Action, czyli: dodaj do koszyka, zamów, kliknij).

Responsywność strony internetowej

Na odbiór oferty wpływa też responsywność sklepu internetowego. Jeśli jest on dopasowany do ekranów o różnych rozdzielczościach i dobrze działa na urządzeniach mobilnych, szanse na udaną sprzedaż są znacznie większe, ponieważ klienci nie muszą zastanawiać się, gdzie są poszczególne przyciski i funkcje.

Pozycjonowanie sklepu internetowego: w e-commerce content ma znaczenie!

Planując uruchomienie sklepu internetowego z biżuterią, dobrze się zastanów nad doborem treści, które zobaczą Twoi klienci. Pod pojęciem treści kryją się zarówno opisy produktów, jak i blog, meta tagi czy banery. Wybór odpowiednich treści wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwarek i sprawia, że konsumenci czują się dobrze poinformowani.

Planując układ treści w sklepie internetowym, korzystaj z pomocy specjalisty SEO lub z darmowych narzędzi i plannerów słów kluczowych typu: Google Keyword Planner, AnswerThePublic lub Ubersuggest. Dzięki tym narzędziom dowiesz się, jakie frazy kluczowe warto wplatać w treści i poznasz aktualne trendy biżuteryjnej branży e-commerce.

Planowanie działań marketingowych w sklepie internetowym z biżuterią: wybór kanałów sprzedaży i promocji

Masz już szablon strony, treści i katalog pełen nietuzinkowych zdjęć Twojej biżuterii? Czas wdrożyć strategię marketingową i zająć się sprzedażą online. Skorzystaj z możliwości, jakie daje Ci rynek e-commerce: testuj reklamy, bazując na swojej znajomości grupy docelowej. Wielu konsumentów, poszukujących biżuterii dla siebie lub swoich bliskich, szuka inspiracji w mediach społecznościowych, na Facebooku (grupy tematyczne, sklepy Facebook, Marketplace), Instagramie, Tik Toku. Inni klienci zaczynają proces zakupowy na portalach typu: Allegro czy Ceneo, poszukując opinii innych kupujących.

Nie ma jednej, sprawdzonej metody, jak sprawić, by sklep internetowy z biżuterią zdobył popularność i wysokie zyski. W pierwszym roku swojej działalności testuj skuteczność różnych rozwiązań, na przykład:

  • kampanii Google Ads,
  • reklam Facebook Ads,
  • remarketingu.

Ciekawym pomysłem, chętnie wykorzystywanym w branży biżuteryjnej, jest nawiązanie współpracy z influencerami i promowanie biżuterii na Instagramie.

Bezpieczeństwo sklepu internetowego – o tym nie wolno zapominać

Warunkiem zaistnienia pozytywnej relacji między klientem a sklepem internetowym jest wzajemne zainteresowanie i zaufanie. Jak zyskać grono stałych, lojalnych klientów w e-sklepie z biżuterią? Zatroszcz się o dynamiczną, bezpieczną obsługę każdego zamówienia. Umieść na swojej stronie dane kontaktowe i teleadresowe, by każdy mógł zweryfikować, czy Twoja firma figuruje w rejestrze przedsiębiorców. Regularnie kontroluj też zabezpieczenia antywirusowe na urządzeniach, z których korzystasz, aktualizując swoją ofertę.